Klever e-bikes

Klever E-bikes zijn “one of a kind”. Het zijn geen standaard fietsframes waar een motor en accu op zijn gezet. Klever fietsen hebben een frame dat speciaal voor hun eigen Biactron systeem is gebouwd. Dat totaal levert een uitermate robuuste en stijve elektrische fiets op. Een E-bike die de 45 kilometer per uur op zijn sloffen haalt. Dankzij de zeer krachtige en stille motor in het achterwiel.

Klever is erin geslaagd om hun Biactron  systeem en hun E-bikes zo betrouwbaar en duurzaam mogelijk te maken. Met betrouwbaar bedoelen we laag in onderhoud en dat het zo lang mogelijk blijft werken alsof het nieuw is.

Het Biactron systeem maakt het mogelijk om de accu én de software te upgraden. Zo kan de 850Wh accu die ze in 2019 zullen lanceren ook gebruikt worden in de eerste E-bikes die ze 7 jaar geleden op de markt hebben gebracht. Dit houdt de totale kosten voor Klever E-bike eigenaars laag.

Goed doordacht design

Klever E-bikes zijn op alle vlakken doordachte speed pedelecs. Er is een grote accu aan boord, met een optie voor een reserve-batterij in een Ortlieb tas aan de achterdrager. De accu zit mooi midden in het frame. Goed voor de balans en de bescherming.

Accu opladen

De Klever E-bikes zijn zo ontworpen dat je makkelijk de accu kunt verwijderen om veilig binnen te bewaren en op te laden.

Wil je nog langere afstanden afleggen zonder op te laden? Kijk dan naar de speciale accu tassen waarmee je een tweede accu mee kunt nemen en dus 2 keer zover kunt rijden. Zo heb je een actieradius van minimaal 150km ongeacht je ondersteuningsniveau.

Bij Klever ontwerpen ze de frames specifiek voor het exclusieve BIACTRON achteraandrijf motorsysteem dat door de eenvoudigheid van direct-drive stiller, krachtiger, robuuster en betrouwbaarder is dan de meeste middenmotor systemen.

KLEVER X COMFORT

Stil, soepel én comfort

Deze Klever X Comfort E-bike met 10 versnellingen, 27.5 inch wielen en Magura MT4e hydraulische schijfremmen verzorgt je een zorgeloze rit. De stijfheid van het frame, de soepele rijeigenschappen, de stille 250W BIACTRON motor en het gevoel van controle dat deze E-bike met zich meebrengt zorgen ervoor dat je met frisse zin aankomt bij je werk.

De X Comfort heeft vergeleken met de X Commuter een comfortabele stuur (hoger afgesteld) en een voorvork met vering. Met ook nog een comfortabeler zadel en handgrepen combineert de X Comfort een sportieve rijervaring met fietscomfort.

KLEVER X SPEED

Kwaliteit én snelheid in één

De Klever X Speed high speed E-bike is een droom. De 600W stille motor brengt je makkelijk naar 45 km/h. Het frame van de Klever X is echt stijf, en de 27,5 inch wielen met Schwalbe Super Moto X banden, geven je het rijgevoel van een “high performance road bike”.

De 570W of 850W accu en de mogelijkheid om, in een speciale Ortlieb accu tas, een tweede accu mee te kunnen nemen wanneer je deze nodig denkt te hebben, neemt je eventuele zorgen over het hebben van voldoende actieradius ook nog eens helemaal weg.

VOORDELEN BIACTRON SYSTEEM

STIL & SOEPEL

De BIACTRON achtermotor maakt weinig geluid (< 50 dB). De souplesse en progressieve versnelling is te danken aan onze sensoren, robuuste frames, geavanceerde software en fietsmodes. Samen zorgen deze allemaal voor een soepele rijervaring.

SUPER ACCU

Onze accu’s zijn makkelijk te verwisselen en dragen. Ze werken tot temperaturen zo laag als -10°C en zijn ontwikkeld om tegen over-laden en onder-laden bestand te zijn.

UPGRADES

Nieuwe BIACTRON accu’s zijn altijd compatibel met bestaande fietsen. Je kunt dus altijd gebruik maken van de technische vooruitgangen die wij boeken d.m.v. software updates en een accu upgrade.

UITROLLEN = OPLADEN

Het achterwiel kan kinetische energie omzetten in elektrische energie en daarmee zowel de actieradius vergroten als de levensduur van de remmen verlengen. De energie die door de motor wordt opgewekt kan zo hoog zijn als 300W.

MINDER ONDERHOUD

Omdat er geen kracht via kettingen en tandwielen overgebracht hoeft te worden is er aanzienlijk minder slijtage dan bij een middenmotor.

MINDER ENERGIEVERLIES

De motor output wordt direct overgebracht op het wiel waardoor er minder energieverlies in het transmissiesysteem is (ketting en tandwielen).